فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا عنوان کرده است که با توجه به روند صعودی حملات داعش در دو سال اخیر، این گروه تروریستی در تلاش است تا دوباره قدرت گرفته و به صحنه تحولات بازگردد.

تلاش خزنده و خطرناک داعش برای بازگشت دوباره به صحنه تحولات منطقه

به گزارش قدس آنلاین، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در تلاش است تا دوباره به عرصه میدانی در منطقه بازگردد، این درحالی است که تعداد حملات این گروه تروریستی به سوریه و عراق نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که داعش در ۶ ماه اول سال جاری، مسئولیت ۱۵۳ حمله به کشور سوریه و عراق را بر عهده گرفته است.


همچنین بنابر گفته یک مقام نظامی آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۲۳ در ۱۲۱ حمله به این دو کشور نقش داشته است.


فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در این باره می‌گوید: افزایش حملات نشان‌دهنده این است که داعش پس از چندین سال افول، دوباره به دنبال بازگشت به قدرت است.

البته هشدار سنتکام درباره بازگشت داعش به منطقه، با توجه به سوابق گذشته آمریکا در حمایت پیدا و پنهان این گروه تروریستی ، بسیار می تواند گمراه کننده و البته هشداردهنده باشد.

گفتنی است ۱۰ سال قبل گروه تروریستی داعش در مساحت گسترده‌ای از سوریه و عراق اقدامات تروریستی خود را توسعه داد و جان هزاران نفر از مردم بی گناه را گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.